Mevrouw Verhagen:
Waterontharder

Top
format_quote

'“Kalkaanslag is een chagrijnig iets en zacht water is gewoon heel fijn.”'

Wilma Verhagen (56) besloot jaren geleden tot de aanschaf van een waterontharder, heeft deze inmiddels vervangen door een nieuwe en wil nooit meer zonder.

 “In Kaatsheuvel hebben we vrij hard water. Toen mijn man en ik ons huis gingen verbouwen, keken we eens kritisch naar al die kalk de hele tijd. Zo’n verbouwing is natuurlijk de perfecte gelegenheid om een waterontharder te plaatsen. Via internet kwamen we uit bij Boshuis. Na een adviesgesprek bij ons thuis hadden we er meteen vertrouwen in. De vertegenwoordiger had een goed verhaal en gaf allerlei nuttige tips.”

Zacht en zonder kalk

“Het grote voordeel van een waterontharder is niet alleen dat het water letterlijk zacht aanvoelt. Vooral het ontbreken van kalkaanslag is super: veel minder poetsen! De douche droog ik gewoontegetrouw nog wel uit, maar het gaat veel makkelijker. Ook je apparatuur, zoals je koffieapparaat, vaart er wel bij. En ik gebruik veel minder shampoo dan voorheen. Wasverzachter is trouwens helemaal overbodig, je was komt helemaal zacht uit de machine.”

Echt met je meedenken

“Toen de garantie op onze waterontharder na tien jaar afgelopen was ontving ik een e-mail met aanbiedingen. Op dat moment had ik om gezondheidsredenen geen tijd om erover na te denken. Toen er wat later ineens water in de kast lag, schoot het me weer te binnen en pakte ik de telefoon. Wat zou het gaan kosten en heeft reparatie überhaupt zin bij een ouder apparaat? Natuurlijk willen ze iets verkopen en ik wil mijn centjes liefst zo lang mogelijk in de zak houden. Daarom gaf ik direct aan dat ik hoopte op een eerlijk gesprek. Dat werd het: de dame aan de telefoon wist waarover ze het had en dacht écht met me mee.”

Fijne contactpersoon met kennis van zaken

“Ik hakte de knoop door en ging voor een nieuwe waterontharder van Boshuis. Mijn man is ruim een jaar geleden overleden, dus ik moet beslissingen in mijn eentje nemen. Waar we vroeger over allerlei dingen konden overleggen kan dat nu niet meer. En ik wil mijn kinderen niet voor alles vragen. Dan is het nog belangrijker dat je vertrouwen hebt in met wie je zaken doet. Als ik dan zo’n fijne  contactpersoon krijg, die heel eerlijk is, dan voelt dat gewoon heel erg goed. En dat vind ik belangrijk.”

Net even die extra moeite

“Omdat het een week zou duren voor de nieuwe waterontharder kwam, maakte ik me zorgen om bijkomende lekproblemen bij de automatische spoelbeurt. Mijn contact heeft daarom nog bij de monteurs geïnformeerd of het geen kwaad kon. Gewoon nét even die extra moeite doen, dat waardeer ik heel erg. Na de installatie van de nieuwe waterontharder kreeg ik nog een soort ‘nazorg’-mail van mijn contactpersoon. Ze vroeg niet alleen of alles goed gegaan was, ze vroeg ook hoe het nu met mijn gezondheid was. Dat is toch lief?”

Aanrader

“Ja, ik raad iedereen een waterontharder aan. Vrienden van ons hebben er inmiddels ook een, ook van Boshuis. Ze wekken vertrouwen, zijn eerlijk, de monteurs die bij je thuis komen zijn sympathiek en werken heel netjes. Je kunt ze alles vragen, ze nemen overal de tijd voor. Ik ben echt ontzorgd. Ik heb geen aandelen Boshuis hoor, ik ben gewoon heel positief.”

Bekijk nog meer ervaringen