Service en onderhoud waterontharder

Is een serviceabonnement verplicht?

Boshuis geeft u de mogelijkheid om een serviceabonnement af te sluiten bij uw waterontharder. Wij horen regelmatig dat het verplicht is om een serviceabonnement af te sluiten, maar dat is een misverstand.

Wel een serviceabonnement:

Als u kiest voor een serviceabonnement, heeft u recht op 20 jaar all-in garantie. Bij dit serviceabonnement betaalt u een vast bedrag per jaar (u begint met betalen nadat de waterontharder 1 jaar staat). U betaalt daarnaast gedurende deze 20 jaar geen voorrijkosten, arbeidsloon of materiaalkosten als de monteur tussen de servicebeurt door bij u aankomt. Tevens kunnen wij bij de servicebeurt regeneratiezout meebrengen, u krijgt dan 10% korting op het zout.

Geen serviceabonnement:

Kiest u ervoor om geen serviceabonnement af te sluiten en krijgt u een storing aan de waterontharder. Dan heeft u wel 20 jaar garantie op de onderdelen van de waterontharder, maar betaalt u wel voorrijkosten en arbeidsloon.

Ons advies:


Ons advies is om wel een serviceabonnement af te sluiten, maar u moet dit zien als een preventief middel om uw waterontharder in topconditie te houden. Er stroomt tenslotte drinkwater door de waterontharder, hier kunt u niet voorzichtig genoeg mee omgaan.

Regeneratiezout bestellen:

Als u een serviceabonnement heeft afgesloten, dan is de voordeligste oplossing om het regeneratiezout mee te laten brengen tijdens de servicebeurt. U betaalt een gereduceerd tarief voor het zout en géén bezorgkosten.

Heeft u geen serviceabonnement afgesloten, dan kunt u het zout dagelijks tussen 8.30 – 17.00 uur (met uitzondering van onze lunchpauze tussen 12.30 – 13.00 uur) afhalen bij onze vestiging in Vuren. Op zaterdag zijn wij ook geopend tussen 10.00 – 13.00 uur. U kunt het ook via de webshop bestellen, u betaalt dan uiteraard wel bezorgkosten en de levertijd zal maximaal 10 werkdagen zijn.

Meer informatie over onze producten?
Stel direct uw vraag
of bel 0345 63 12 06